رفتن به مطلب

siavash82ir

کاربر عادی
  • تعداد ارسال ها

    9
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

  • روز های برد

    1

آخرین بار برد siavash82ir در تیر 24 2017

siavash82ir یکی از رکورد داران بیشترین تعداد پسند مطالب است !

درباره siavash82ir

  • درجه
    کاربر تازه وارد
  • تاریخ تولد ۸۳/۰۳/۲۱

مشخصات کاربری

  • جنسیت
    مشخص نیست
  1. سایت ساز راهکارنوین ساخت سایت | راهکار جامع راه اندازی و طراحی سایت | پرتال پرتال یا سایت ساز، نرم افزاری تحت وب است که با محیط کاربری ساده و آسان، امکانات قدرتمند ایجاد و طراحی سایت را با فناوری پیشرفته، قیمتی بسیار مناسب و بدون نیاز به تخصص و دانش برنامه نویسی در اختیار شما قرار می دهد. اگر به دنبال راهی ساده برای ایجاد وبسایت شرکتی یا شخصی هستید، هم اکنون به جمع کاربران راهکارنوین بپیوندید و از 14 روز نسخه آزمایشی رایگان بهره مند شوید. طراحی سایت راهکارنوین طراحی سایت | طراحی وب سایت شرکت راهکارنوین تیم متشکل 25 نفراز توسعه دهنگان و طراحان سایت است که توجه ویژه ای بر جنبه های توسعه UX دارند. راهکارنوین در سال 85 بصورت منسجم کار خود را در تهران و شهرستان ها آغاز نمود. خوشبختانه در این زمان اندک سایت های طراحی شده توسط راهکارنوین توانسته در جوامع طراحی سایت بین الملی همچون سایت های مطرح در زمینه اعطای جوایز طراحی مانند csswinner.com و cssreel.com جوایزی را دریافت نماید. ما آماده ارائه راه حل های دیجیتال خلاقانه و کارآمد برای کسب و کار آنلاین شما هستیم. تعهد ، خلاقیت و کارآمیخته با شور و شوق حاصلی جز یک اثر ماندگار برای شما و ما ندارد. علاوه بر جنبه های کاربر پسند بودن در حین طراحی رعایت اصول بهینه سازی سایت ساختار برای موتورهای جستجو اهمیت ویژه ای دارد که به آن نیز پرداخته ایم. منحصر به فرد بودن همراه با خلاقیت ، تجربه و دانش تضمین بالاترین کیفیت در کار ماست . طراحی سایت و توسعه نرم افزار های تحت وب تخصص ماست . برای مشاوره و راهنمایی پروژه خود با ماتماس بگیرید. طراحی راهکارنوین طراحی سایت تهران| طراحی سایت| طراحی وب سایت ضمن خوش آمدگویی و تشکر از حضور شما در وبسایت گروه نرم افزاری راهکارنوین از شما دعوت می نماییم از محصولات و خدمات ما دیدن فرمایید. اهم فعالیت های گروه نرم افزاری ایده معطوف بر ارائه و توسعه نرم افزارهای تحت وب و موبایل می باشد .ما برای توسعه نرم افزارهای سازمانی تحت وب با مقیاس بزرگ و کوچ و یا نرم افزارهای مبتنی بر موبایل آماده همکاری و ارائه مشاوره به شما عزیزان هستیم. گروه نرم افزاری راهکارنوین در راستای حمایت از صاحبان ایده های حوزه فناوری اطلاعات طرح های ویژه ای دارد.
  2. چگونه در سال 95 از گوگل برای رشد کسب و کار خود استفاده کنیم؟ امروزه موتورهای جستجو نقش اساسی در زندگی روزمره افراد ایفا می­کنند.طبق آمار منتشر شده 78% از افرادی که تمایل به خرید کالا دارند، قبل از این کار از طریق گوگل در مورد آن جستجو می­کنند و بیش از 80% ترافیک ایجاد شده در اینترنت از طریق موتورهای جستجو ایجاد می­شود.بنابراین قرار گرفتن در رتبه های بالای گوگل نه تنها بازدید سایت ما را افزایش می­دهد و باعث می­شود که افراد زیادی با کسب و کار ما آشنا شوند بلکه افرادی را به سمت سایت ما هدایت می­کند که به دنبال خرید کالا یا خدمات ما هستند. دقیقا به همین دلیل است که بازاریابان اینترنتی و مدیران کسب و کارها اهمیت بسیار بالایی جهت قرار گرفتن در رتبه های بالای گوگل قائل هستند و بابت این موضوع هزینه های قابل توجهی می­کنند. نکته جالب در مورد گوگل این است که سرمایه گذاری در جهت قرار گرفتن در رتبه های بالای گوگل بالاترین ROI یا نرخ بازگشت سرمایه گذاری را نسبت به سایر روش های بازاریابی اینترنتی دارد. ما از دو طریق می­توانیم کسب و کار خود را از طریق گوگل رشد دهیم: روش اول: تبلیغ در موتورهای جستجو بر اساس کلمات کلیدی هدف. روش دوم: قرار گرفتن در صدر نتایج گوگل به ازا جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با مخاطب هدف. معمولا استفاده از هر دو روش به صورت همزمان برای بسیاری از کسب و کارها نیز توصیه می­شود. برای اینکه در گوگل نتیجه مناسبی بگیریم. در طراحی سایت نکاتی را باید رعایت کنیم که در این مطلب به اختصار به معرفی آنها می­پردازم: انتخاب کلمات کلیدی مناسب: انتخاب کلمات کلیدی مناسب اهمیت بسیار زیادی دارد، در واقع ما با انتخاب کلمات کلیدی مناسب هدف خود را مشخص می­کنیم و می­توانیم خود را به مخاطب هدفی که خریدار محصول یا خدماتی است که ما ارائه می­کنیم معرفی کنیم. بهبود ساختار و معماری سایت: نحوه ارائه مطالبی که در سایت داریم و طبقه بندی آنها اهمیت زیادی دارد. هم روبات گوگل باید بتواند به راحتی مطالب ما را پیدا کند و هم افرادی که به سایت ما مراجعه می­کنند. از طرف دیگر رعایت نکاتی که باعث افزایش سرعت لود صفحات و طبقه بندی مناسب محتوای سایت می­شود به بهتر دیده شدن سایت شما در گوگل کمک می­کند. محتوا: محتوا پادشاه است. در صورتی که سایتی بسیار زیبا، سریع و ایمن داشته باشید اما محتوای مناسبی در آن قرار نگیرد، طراحی سایت شما هیچ ارزشی نخواهد داشت. موتورهای جستجو به محتوای مناسب و مفید برای کاربر اهمیت بسیار زیادی می ­دهند و در صورتی که سایت شما محتوای مناسب نداشته باشد، نه موتور جستجو به آن اهمیتی می­دهد و نه کاربرانی که به سایت شما مراجعه می­کنند. برند سازی و اعتبار اینترنتی: گوگل پارامترهایی را برای اندازه گیری میزان محبوبیت سایت های اینترنتی بررسی می­کند تا متوجه شود که کاربران اینترنتی به استفاده از آن سایت علاقمند هستند یا خیر. به عنوان مثال، این موضوع که کاربران در گوگل چندبار در روز نام آن سایت را جستجو می کنند برای گوگل اهمیت زیادی دارد و بر همین اساس تشخیص می­دهد که افراد علاقمند به مراجعه به آن سایت هستند یا نه. همچنین کلیک کاربران بر روی نتایج گوگل و لینک های ورودی به سایت شما جز این پارامترها محسوب می­شوند. سرمایه گذاری برای کسب رتبه بهتر در نتایج گوگل، می­تواند نتیجه­ای مطلوب جهت افزایش بازدید هدفمند سایت شما داشته باشد. اگر این کار را بخواهیم با فضای غیر مجازی مقایسه کنیم، قرار گرفتن در صدر نتایج گوگل مشابه قرار گرفتن مغازه شما در بورس فروش محصولاتی است که دارید و افرادی که به آنجا مراجعه می­کنند دقیقا به دنبال خرید محصول هستند. سایر روش های اینترنتی که بازدید غیرهدفمند به سمت سایت شما هدایت می­کنند را می­توان با مغازه­ای مقایسه کرد که در محلی پر رفت و آمد واقع شده اما افرادی که از آنجا عبور می­کنند علاقه ای به خرید محصولات آن را ندارند، وب سایت اینترنتی که از روش تبلیغات و بازاریابی خاصی استفاده نمی­کند، مانند مغازه­ای است که در کوچه­ای خلوت و بدون رفت و آمد قرار گرفته است. این نکته را هم مدنظر باید قرار داد که ایجاد ترافیک به تنهایی کافی نیست، برای اینکه فروش داشته باشید باید ویترین مغازه خود را زیبا بچینید، محصولات مناسب را در معرض دید افراد قراردهید و زمانی که کاربر به داخل مغازه مراجعه کرد با رویی خوش از او استقبال کنید و بگذارید به راحتی مراحل خرید کالا را انجام دهید. سایت های اینترنتی که اینگونه با مشتریان خود برخورد می­کنند قطعا موفق خواهند شد.
  3. siavash82ir

    تاثیر https بر سئو

    گوگل به به طور متناوب فاکتورهای جدیدی را به عوامل رتبه بندی خود اضافه می‌ کند. در این میان در چند سال اخیر استفاده از پروتکل امنیتی HTTPS همواره مورد بحث بوده است. اما چندی پیش کوگل رسما اعلام کرد که استفاده از این پروتکل باعث بهبود رتبه‌ ی سایت در این موتور جستجوگر خواهد شد. در این متن می‌ خواهم به تاثیر HTTPS برروی نتایج جست‌ وجو و رتبه وب‌ سایت شما بپردازم. اول از هر چیز باید بدانید که HTTPS مانند سایر عوامل رتبه بندی که پیش از این گوگل از آنها استفاده می‌ کرد نیست و استفاده از آن نیاز به تخصص، ریسک و البته هزینه دارد. البته این همه خطرپذیری و ریسک بی‌ دستمزد هم نخواهد بود و علاوه بر افزایش امنیت، باعث ارجاع بهتر داده ها و همچنین بهبود رتبه‌ ی شما در موتورهای جستجو می‌ شود. به نظر می‌ رسد تصمیم گوگل برای دخیل کردن این پروتکل در فاکتورهای رتبه بندی با بازخورد مثبتی هم از طرف وب مسترها مواجه شده و بر طبق نظرسنجی وبسایت معتبر سئو موز، ۲۴ درصد وبمسترها اعلام کردند که بزودی به این پروتکل کوچ خواهند کرد و ۱۷ درصد آنها نیز گفته‌ اند که درحال استفاده از این پروتکل هستند. مزیت های مهاجرت به HTTPS چیست؟ افزایش ارجاع داده ها، امنیت بیشتر و البته یکی از فاکتورهای تاثیرگذار در رتبه بندی یک وبسایت از مهم‌ ترین مزیت های این پروتکل به شمار می‌ آیند که البته تا به امروز نقش امنیتی آن بیشتر از سایر موارد به چشم آمده است. بسیاری از افراد عقیده دارند که فقط وبسایت هایی که اطلاعات افراد را در خود دارند (مانند بانک ها، سرویس های خدماتی، سرویس های ایمیلی و…) باید از این پروتکل امن استفاده کنند. اما این حرف صحیح نیست و حتی وبسایت هایی که محتوای صرف هم ارائه می‌ دهند می‌ توانند و البته شاید بهتر باشد بگویم باید از این پروتکل استفاده کنند. مهاجرت به HTTPS چه معایبی برای طراحی سایت دارد؟ در بالا شما مزیت ها و راهکارنوین مهاجرت به HTTPS را خواندید و شاید شدیدا مشتقاق شده‌اید که به این پروتکل کوچ کنید. اما کمی صبر کنید!! استفاده از این پروتکل چندان هم ساده نیست و شاید مشکلاتی را به همراه داشته باشد. از مهم‌ ترین معایب استفاده از این پروتکل می‌توان موارد زیر را نام برد: ۱-دشواری‌های فنی برای انتقال و جابه‌جایی به این پروتکل ۲-کاهش سرعت بارگذاری (البته بیشتر به خاطر مشکلات و محدودیت‌های اینترنت ایران) ۳-گران بودن هزینه راه‌اندازی و خریداری Certificat آیا استفاده از HTTPS باعث بهبود رتبه طراحی سایت می‌شود؟ پاسخ این سوال مثبت است. اما باید این را هم بدانید که تاثیر HTTPS در رتبه بندی چندان هم زیاد نیست و حتی شاید بهتر باشد از تاثیر آن چشم پوشی کنید. گوگل در این باره می‌گوید : در حال حاضر تاثیر HTTPS کمتر از ۱ درصد است و از اهمیت کمتری نسبت به دیگر فاکتور های رتبه بندی مانند محتوای با کیفیت برخوردار است. با این حال ما به وبمسترها برای مهاجرت به این پروتکل فرصت می‌دهیم و ممکن است در آینده به منظور افزایش امنیت، تصمیم به تقویت تاثیرگذاری آن بگیریم. خب حالا آیا باز هم می‌ خواهید به HTTPS کوچ کنید یاخیر؟ پاسخ های خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. به غیر از HTTPS، گوگل از فاکتورهای دیگری هم برای رتبه بندی وبسایت ها استفاده می‌ کند که تاثیر آنها به مراتب از این پروتکل بیشتر است که از مهم‌ ترین و تاثیر‌گذارترین آنها می‌توان به محتوای با کیفیت و لینک بیلدینگ صحیح اشاره کرد. اما همانطور که در نقل قول بالا هم گفتم گوگل وعده داده است که ممکن است در آینده به منظور افزایش امنیت، تاثیر این پروتکل امن را در الگوریتم های رتبه بندی اش را افزایش دهد.
  4. siavash82ir

    جریمه گوگل و چگونگی محافظت از وب سایت

    جریمه الگوریتمی برعکس جریمه دستی هیچ ایمیلی مبنی بر این که سایت شما جریمه شده دریافت نمی کنید و اگر ترافیک وب سایت شما کم شد می توانید متوجه شوید که جریمه الگوریتمی شده اید مرسی از مطلب خوبتان
  5. siavash82ir

    بازاریابی محتوایی چیست؟

    مهم ترین نکته در بازاریابی محتوایی این است که اولویت اول و آخر، کسی نیست جز مخاطب و چیزی نیست جز سلیقه او. هر اقدامی که در بازاریابی محتوایی می کنید باید در ابتدا خودتان را به جای مخاطب بگذارید و ببینید که آیا محتوایی که تولید کرده اید : جذاب است؟مفید است؟واقعا ارزش خواندن دارد؟آن قدرت را دارد تا با 10ها هزار فکر یک انسان مبارزه کند؟ همه ما به دیدن تبلیغات و شعارهای تکراری، وعده و وعیدهای دروغین، بنرهای چشمک زنی که در سایت های دانلودی می خواهند به زور توجه شما را به عبارت ۱۰۰% تضمینی جلب کنند، پیامک ها و ایمیل های اسپم و بسیاری مزاحمت های روزانه تبلیغاتی عادت کرده ایم و حتی اگر زمانی با دیدنشان اذیت می شدیم الان دیگر حتی در حد اذیت شدن هم به آن ها اهمیت نمی دهیم!! و مگر مجازاتی بالاتر از بی توجهی برای یک تبلیغ داریم؟! خلاصه کلام و کل موضوع کانتنت مارکتینگ یا بازاریابی محتوایی همین یک پاراگراف است : کاری کنید که مخاطبتان چیزی را که برایش به نمایش می گذارید، با لذت ببیند و بشنود و حتی اسمش را تبلیغات (آنگونه که اسمش بد در رفته) نگذارد! ولی در نهایت از شما خرید کند یا نامتان را بهتر به خاطر بسپارد. فکر می کنید سخت است؟ نمی دانید از کجا باید شروع کنید؟ مشکلی نیست! قدم اول، یعنی شناخت بازاریابی محتوایی را بردارید! ۱- تولید محتوا، فقط به نفع مخاطب! یک نصیحت دوستانه زمانی که می خواهید جذابیت و مفید بودن محتوایتان را بسنجید خودتان را هرگز گول نزنید که بهترین مقاله و عکس و… را دارید! مخاطب به نظری که درباره محتوایتان دارید هیچ کاری ندارد و اگر برایش جذاب بود می خواند و اگر نبود که دیگر هیچ! این نکته را هم بگویم که بازاریابی محتوایی شوخی نیست و هزینه دارد! اگر می خواهید هزینه ای که می کنید اثر بخش باشد باید صادقانه و سخت گیرانه ببینید که تا چه حدی توانسته اید به نیاز و سلیقه مخاطب توجه کنید، بدون آنکه قصدتان به طور مستقیم، افزایش فروش و یا دیگر اهداف بازاریابی باشد. استفاده بزرگان از بازاریابی محتوایی استفاده کردن از این استراتژی در شرکت های موفقی در حوزه بازاریابی، از جمله P&G ، Microsoft ،Cisco Systems ، John Deere و دیگر شرکت ها و کسب کارهای سرتاسر دنیا، مهر تاییدی است بر عملی بودن و نتیجه بخش بودن این روش بازاریابی. ویژگی یک محتوای عالی چیست؟ اگر شما به یک متن بازاریابی برخوردید، و فقط بخاطر اینکه مجبور به تمام کردن آن متن بودید تا انتها آن را خواندید، با یک نمونه ضعیف از بازاریابی محتوایی برخود کرده اید. Content Marketing Institute (معروف ترین وب سایت بازاریابی محتوایی) تعبیر جالبی را در مورد محتوای با کیفیت گفته؛ او می گوید : در حوزه بازاریابی محتوایی، محتوای خوب، محتوایی است که شما با شوق و علاقه خواندن آن را ادامه میدهید… اگر میخواهید یک مثال از محتوای عالی را به چشم خود ببینید، نگاهی به آنچه که برای خواندن، دیدن و یا شنیدنش، هزینه پرداخت کرده اید، بیاندازید. ۲- رسانه خودتان شوید! بازاریابی محتوایی یک روند مستمر است که بهترین مکمل استراتژی کلی بازاریابی بوده و تمرکز اصلی آن بر روی مالکیت رسانه به جای اجاره کردن آن است. اما چگونه می شود مالک یک رسانه شد؟ بازاریابی محتوایی اگر همان طوری که گفتم یعنی با ارزش، جذاب و به نفع مخاطب اجرا شود، می تواند طی مدت زمانی تبدیل به یک رسانه هرچند کوچک ولی با مخاطبان هدفمند شود. یادتان باشد که ارزش آفرینی رکن اصلی رسانه شماست. ۳- گام های عملی برای بازاریابی محتوایی خب تا این جای کار با توجه به عنوان مقاله (بازاریابی محتوایی چیست؟)، سعی کردیم تا تعریفی از بازاریابی محتوایی، اهمیت و نکات کلی ضروری آن را مرور کنیم؛ اما این که در عمل باید چکار کنیم خود بحثی ست که از شناسایی نیازهای مخاطبانتان شروع می شود. در مقالات دیگر می توانید برای بازاریابی محتوایی در این موارد اطلاعات بیشتری کسب کنید: اصول بازاریابی محتوایی در محتوای وب سایتاصول بازاریابی محتوایی در شبکه های اجتماعیاصول بازاریابی محتوایی در ایمیلاصول بازاریابی محتوایی در محتوای سایر ابزارهای تبلیغاتی دیگر (بروشور، کارت ویزیت، بیلبورد تبلیغاتی، ویدیو مارکتینگ و…) فکر می کنید وب سایت ها و برندهای ایرانی تا چه حد به این موضوع یعنی بازاریابی محتوایی اهمیت داده اند؟ به نظرتان بازاریابی محتوایی برای استارت آپ های امروزی تا چه حد اهمیت دارد؟ منتظر نظراتتان در پایین این صفحه هستیم!
  6. siavash82ir

    سئو کار خوب چه ویژگی های دارد؟

    سئو شامل دو بخش فعالیت می شود، فعالیت هایی که بر اساس توصیه های گوگل انجام می شود و طبق راهنما و توصیه هایی که گوگل انجام داده است باعث بهبود رتبه سایت شما در گوگل خواهد شد، سئو سفید و سایر فعالیت هایی که به اصلاح به آنها سئو سیاه می گوییم و برخلاف توصیه های گوگل بصورت غیر مجاز، اسپم و مصنوعی برای بهبود رتبه صورت می پذیرد. انجام توصیه های گوگل و فعالیت سئو مفید سئو کار خوب شخصی است که بر اساس توصیه های گوگل خدمات سئو را انجام دهد و از روش های خلاف استفاده نکند. افرادی که اینگونه عمل میکنند دید دراز مدت به پروژه سئو دارند و برای مشتری توضیح می دهند که سئو یک فرآیند طولانی است و در کوتاه مدت نمیتوان نتیجه مناسب و حرفه ای کسب کرد. برخلاف اینگونه افراد، سئو کارهایی که به روش های سیاه عمل می کنند، دید دراز مدت به موضوع ندارند و پس از اینکه رتبه در گوگل کسب شود همکاری دراز مدتی با مشتری ندارند به این خاطر که ممکن است در آینده سایت مشتری از طرف گوگل اسپم شود. انتخاب کلمات کلیدی مناسب از دیگر ویژگی های یک سئوکار خوب می توان به نحوه انتخاب کلمات کلیدی اشاره کرد، سئو کار خوب شخصی است که وابسته به تعداد محدودی کلمات کلیدی نیست و با انجام فعالیت های مناسب در داخل سایت باعث می شود که یک سایت در کلمات کلیدی مختلف و معتبر در زمینه کاری خود رتبه خوبی را کسب کند به نحوی که آن سایت در ازا سرچ کلماتی که مخاطب هدف را به سمت آن هدایت می کند موفق است و نهایتا باعث افزایش بازدید هدفمند سایت شود. تجربه کاربری و راحتی کاربر یک سئو کار خوب هرگز تجربه کاربری و سادگی را فدای سئو نخواهد کرد. باید دقت کرد که سئو همه چیز نیست، یک سایت برای موفقیت به عوامل زیادی نیاز دارد و راحتی کاربر و سادگی و سهولت کارکرد از مهمترین آنها هستند و هرگز نباید آنها را فدای سئو کرد. درست است که سئو باعث می شود بازدید هدفمند سایت افزایش یابد اما نداشتن تجربه کاربری مناسب و محتوای خوب باعث خواهد شد که نتیجه ای از این افزایش بازدید نگیرید. تاکید بر روی تولید محتوای مناسب و مفید ویژگی دیگر محتوای سایت است. محتوا علاوه بر اینکه از دید موتورهای جستجو اهمیت بالایی دارد از نظر کاربر هم حائز اهمیت است و محتوای خوب باعث می شود که سایت بتواند بازدیدکنندگان مستقیم و مناسبی را برای خود داشته باشد و افراد بیشتری به طور مستقیم به سایت مراجعه کنند. ایجاد چنین اتفاقی در دراز مدت باعث برندسازی و پیشرفت یک سایت اینترنتی خواهد شد. بروز بودن و تطابق با روش های روز و الگوریتم های جدید سئو کار حرفه ای علاوه بر فعالیت بر روی پارامترهای سئو داخلی و سئو خارجی همواره با تحلیل بازار و در نظر گرفتن الگوریتم های جدید گوگل خود را بروز می کند و با توجه به اینکه سئو یک رقابت میان شما و رقیبان شما در گوگل است، با تحلیل رقبا و شرایط بازار درخواست ها و نیازهای کاربران همواره این شرایط در حال تغییر است، زیرا : الگوریتم های گوگل تغیر می کنندرقبای شما در حال تغیرندشرایط بازار و نیازهای مشتری تغیر می کندنیازمند راهکارنوین در انجام سئو هستیمبنابراین همواره باید با شرایط فوق آشنایی داشت و خود را بروز کرد.
  7. siavash82ir

    استارت آپ چیست؟

    این روزها شاید شما هم در محافل مختلف راجع به استارت آپ ها و کسب و کارهای نو پا که از یک دفتر کوچک پس از مدتی تبدیل به یک سازمان بزرگ در سطح جهانی حتی تبدیل شده اند شنیده باشید، و حتی به این این فکر کرده باشید که شما نیز میتوانید ایده خود را به چنان جایگاهی برسانید. در کافه نشسته بودم و منتظر بودم قهوه ام را برایم بیاورند که ناخواسته صدای دو مرد جوان را که با هم صحبت می کردند شنیدم که یکی از آنها میگفت : “یه ایده به ذهنم رسیده، من چند تا دوست دارم که گیتار بلدن، یکی رو میشناسم پیانو بلده، یکی رو میشناسم ویولن و…، می تونیم ازشون فیلم بگیریم که ساز یاد بدن، یه سایت و یه کانال یوتیوب و آپارات و چند تا شبکه ی اجتماعی هم می زنیم و میگیم که برای یادگیری آنلاین هر ساز باید فقط ۲۰۰ تومن پول بدن! این خیلی خوبه! چون دیگه لازم نیست از خونه برن بیرون و حداقل ماهی ۴۰۰-۵۰۰ تومن هم پول کلاس نمی دن دیگه! کلی هم آدم هستن که دوست دارن ساز یاد بگیرن ولی وقت و پول کافی برای کلاس ندارن!” کم و بیش صحبت هایی از این دست، شنیده ایم! یک ایده خلاقانه دارند، یک نیاز را شناسایی کرده اند و حالا می خواهند دست به دامان اینترنت و ابزارهای ارتباطی جدیدش بشوند و کارشان را شروع کنند. تعاریف زیادی راجع به استارت آپ موجود است، یکی از بهترین تعریف های استارت آپ که تاکنون ارائه شده است توسط Eric Ries بنیانگذار متد کارآفرینی Lean ارائه شده است : استارت آپ یا Startup، نهادی انسانی است که به منظور خلق محصول، خدمت یا ارزشی جدید ایجاد شده است. من چرا باید این متن را بخوانم؟! شاید شما هم از این دسته از افراد باشید و ایده ای دارید و می خواهید به سرانجامش برسانید؛ اما توصیه می کنم قبل از آن که بخواهید دفتری را اجاره کنید و چند تا لپ تاپ و پرینتر برای خودتان بخرید، مفهوم استارت آپ و برخی از اصول راه اندازی استارت آپ را با همدیگر مرور کنیم! اگر جوانی هستید که ایده ای دارید و می خواهید آن را در قالب یک استارت آپ به ثمر برسانید، بر روی بند دوم و سوم این مقاله بیشتر تمرکز کنید.گر سرمایه گذاری هستید که به شما پیشنهاد سرمایه گذاری بر روی یک استارت آپ را داده اند، خواندن بند چهارم و پنجم بیشتر برایتان کارساز است! 1 : استارت آپ چه تفاوتی با سرمایه گذاری های دیگر دارد؟ معمولا مبنای شروع کار استارت آپ ها یک ایده خلاقانه و نوآورانه می باشد.به دلیل همین خلاقیت، استارت آپ ها گاها رقیب ندارند!بنابراین بیشتر از رقابت کردن، باید تمرکز اصلی شان بر روی آگاهی رسانی از ایده شان و اجرای کم نقص آن باشد.معمولا بنیان گذاران آن مشکل مالی دارند و سرمایه اولیه شان را با وام، قرض و یا پس اندازی اندک شروع می کنند. 2 : از شروع استارت آپ تا پیروزی نهایی! یک ایده دارید و می خواهید کار را شروع کنید، بسیار خب، از کجا می خواهید شروع کنید؟در این اینفوگرافیک که از Funders & Founders ترجمه شده می توانید یک شمای کلی از شروع تا موفقیت نهایی یک استارت آپ را ببینید. 3 : استارت آپ ویکند (Startup Weekend) چیست؟ رویدادی ست که در ۲۰۰ شهر مختلف دنیا و در سه روز انتهایی هفته برگزار می شود : روز اول : شرکت کنندگان ایده هایشان را می دهند و صاحبان ایده شروع به یارکشی می کنند و تیم لازم برای شروع کار را می سازند. روز دوم : امکاناتی را در اختیار تیم ها قرار می دهند و کار شروع می شود! در این بین افرادی که تخصص در زمینه های مختلف (راه اندازی استارت آپ، برنامه نویسی، سئو، طراحی وب سایت و…) مهارت و تجربه دارند به کمک تیم ها می آیند. روز سوم : تیم ها تلاش خود را می کنند تا نمونه ابتدایی محصول یا خدمات شان را تحویل دهند. داورها سه تیم برتر را انتخاب می کنند و استارت آپ ویکند تمام می شود. نکته مهم این است که در اصل کسانی برنده اصلی این رویداد می شوند که بعد از تمام شدن این ۳ روز، دور هم جمع شده و تا آخر کار، متعهدانه ایده شان را به نحوی مدیریت شده به مرحله اجرا درآورند. 4 : استارت آپ ها چگونه ارزش گذاری می شوند؟ قبل از این که بخواهید در یک استارت آپ سرمایه گذاری کنید، در این ۴ مرحله سعی کنید به نوعی استارت آپ مدنظرتان را ارزش گذاری کنید تا دستتان برای تصمیم گیری بازتر باشد : بررسی هزینه های اولیه : هزینه بازسازی این نوع از شرکت ها را می توان از طریق تخمین خرج هایی که برای آزمایشات، تولید، تحقیقات بازاریابی و یا جذب نیرو های لازم، انجام گرفته شده حدس زد. البته این تنها بحث مالی را شامل میشود و ارزش و پتانسیل کاری را نمیتوان اینگونه دسته بندی کرد. شناخت رقبا : برای گسترش و پیشرفت چنین شرکت هایی، دقت کنید که رقیب های شرکت چه کسانی هستند. همان طور که گفتیم، ذات استارت آپ، تنها بودن او در عرصه رقابت است، هرچند گاهی ممکن است کیفیت کار، باعث خاص بودن شرکت شود. اما در هر صورت داشتن رقیب، حتی برای استارت آپ ها ممکن است و گاهی رقیب آن ها کسی ست که همان نیاز را با محصولی دیگر پاسخ می دهد (برای مثال مایع تمیزکننده، بخارشوی و ارسال نظافت چی، هر سه برای پاکیزگی است و ارائه دهندگان این محصولات را به رقابت می اندازد). آینده استارت آپ مدنظر : بازگشت مالی سرمایه را همواره با آینده مالی شرکت استارت آپ بررسی میکنند. این موضوع به شدت نیازمند دید اقتصادی قوی و شم بازاریابی می باشد. فرصت های پیش روی استارت آپ : فرصت و زمینه پیشرفت بیشتر، مهم ترین بحث در این شرکت هاست، سراغ شرکتی بروید که هدفمند است، می داند قرار است چطور و چگونه در آینده رفتار و پیشرفت کند. ایده تنها و خالی، ارزشی ندارد، مهم بهره برداری از آن است. 5 : قبل از ایده به فکر مدیریت باشید! همان طور که گفتیم، استارت آپ‌ها از یک ایده شروع می شوند و در زمانی که ایده و طرح اولیه شان تکمیل گردد و تیم خودشان را تشکیل دادند، به دنبال سرمایه گذار می گردند.بخاطر نوپا بودن استارت آپ و عدم سوددهی مناسب، گاهی سرمایه گذاری کردن بر آن ها، بسیار ریسکی می شود.بخاطر ریسک و احتمال بالای شکست شرکت های استارت آپ، بهتر است شرکت های سرمایه گذاری، علاوه بر ایده، تمرکز ویژه ای بر مدیریت فعالیت ها داشته باشند.بودجه ای را سرمایه گذاری نکنید که اگر شکست خوردید، کل شرکت تان از بین برود!به طور موازی نیز یک روش درآمد زایی داشته باشید، تا اگر شرکت نوپای شما شکست خورد، بتوانید به راهتان ادامه دهید. توصیه می کنیم ابتدا خودتان را ارزیابی کنید و ببینید که آیا امادگی شروع یک کسب و کار را دارید یا خیر. شما چه ایده ای برای راه اندازی یک استارت آپ دارید؟ در کدام مرحله به مشکل خورده اید؟ نمی توانید سرمایه گذار پیدا کنید؟ نمی توانید تیمی منسجم داشته باشید؟
×
×
  • اضافه کردن...